Prijsonderzoek

Wat is de optimale prijs voor uw product of dienst? Een lastige vraag waarop u met een relatief eenvoudig prijsonderzoek een zeer goede indicatie krijgt. Een prijsonderzoek geeft inzicht in welke prijs de consument te laag, normaal of te hoog vindt.  Zo krijgt u een uitstekende indicatie van de optimale prijs.

Voorbeeld: Optimale prijs berekenen voor Ferrari rijden op Zandvoort

Prijsvoorkeur zelf rijden

De grafiek laat zien dat de helft van de respondenten 25 minuten zelf rijden in een Ferrari tot € 35,- nog als goedkoop beoordeelt (punt A). Vanaf € 60,- vindt meer dan de helft het duur (punt B) en vanaf € 77,- vindt meer dan de helft het te duur worden (punt C). Het punt waarop de groene lijn en de gele lijn elkaar snijden kan je typeren als de ‘normale prijs’. Bij deze prijs, € 50,-, vinden evenveel mensen het aanbod duur en goedkoop. Vanaf deze prijs gaan mensen de aanbieding relatief duur vinden.

Ferrari Prijs zelf